Chcesz mieć lepszą formę na lato? Przygotowania mogą zająć kilka miesięcy, warto zacząć już teraz. Nie musisz od razu trenować pięć razy w tygodniu czy przygotowywać się do maratonu, możesz ruszyć do przodu małymi krokami. Pierwszym z nich może być zmiana nawyków żywieniowych.

Ile kalorii powinna mieć dieta pudełkowa sportowa?

Niezależnie od tego, jaki rodzaj sportu uprawiasz, potrzebna Ci jest do tego… energia. Bez dostarczania Twojemu organizmowi odpowiednich wartości odżywczych najzwyczajniej w świecie nie masz siły na ćwiczenia. 

Twoje ciało do funkcjonowania potrzebuje dostarczenia odpowiedniej liczby kalorii. Podstawowe zapotrzebowanie energetyczne Twojego organizmu zależy przede wszystkim od Twojej wagi. Przy jego obliczaniu można wziąć pod uwagę Twój wiek i płeć, czy wzrost, ale to waga jest kluczowa. Natomiast żeby wiedzieć, jakie jest Twoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne – musisz określić, ile mniej więcej wysiłku wkładasz w ćwiczenia. 

Na przykład, jeśli bardzo dużo ćwiczysz i trenujesz minimum 5 dni w tygodniu, Twoje zapotrzebowanie energetyczne może być o 50% wyższe niż osoby o tej samej wadze, która ma siedzący tryb życia i mało się rusza. 

Zatem jeśli chcesz więcej ćwiczyć i mieć na to energię, musisz znaleźć dobry sposób, by dostarczyć sobie więcej kalorii, robiąc to z głową. W tym może Ci pomóc specjalnie skomponowana dieta pudełkowa sportowa. Dzięki niej będziesz mieć nie tylko smaczne i zdrowe posiłki, ale takie wartości odżywcze, które pozytywnie wzmocnią efekty treningów.

Dieta sportowa – catering pomoże Ci budować zdrowe nawyki

W uprawianiu sportu wyzwania są związane nie tylko z podnoszeniem sobie poprzeczki, progresowaniem czy poprawianiem swoich osiągnięć sportowych. W dzisiejszych czas na sport musisz znaleźć czas, a przez to z niektórych rzeczy zrezygnować. Uprawianie sportu musisz wzmacniać dobrą dietą, by zachować zdrowie i czuć się lepiej. 

Dieta pudełkowa sportowa może pomóc Ci budować zdrowe nawyki i niesamowicie ułatwić start. Oprócz tego, że będziesz jadł smacznie i zdrowo, dieta sport catering pomaga Ci:

  • Oszczędzić czas – zdrowe posiłki to nie tylko czas potrzebny na ich przygotowanie. To często czas niezbędny do wyszukania ciekawych przepisów, zrobienia zakupów, jeżdżenia ze sklepu do sklepu w celu poszukiwania zdrowych produktów, ważenia ich i przyrządzania, by na koniec dnia zadbać o różnorodne, zbilansowane posiłki. Gdy zamawiasz catering sportowy, robimy to wszystko za Ciebie.
  • Przezwyciężyć Twoje słabości – im łatwiej jest Ci zachować zdrowe nawyki, tym lepiej idzie Ci ich wdrażanie. Bardzo trudno jest zmienić swój sposób odżywiania się, jeśli kosztuje Cię to mnóstwo czasu, pracy i wyrzeczeń, a tak zwykle jest, jeśli decydujesz się zmienić dietę i samodzielnie zadbać o wszystko. Dzięki diecie pudełkowej sportowej dajemy Ci wsparcie i dużo łatwiej będzie Ci przyzwyczaić się do nowego jadłospisu. 

Przeznaczyć więcej czasu na treningi – może Cię to zaskoczy, ale godzina biegania dziennie… wcale nie trwa godzinę. To też czas, który musisz przeznaczyć na przygotowania przed wyjściem, czas, który musisz poświęcić na rozgrzewkę, następnie ćwiczenia rozciągające, prysznic, przebranie się, szybki posiłek uzupełniający energię… To wszystko zaczyna składać się na naprawdę długi czas, który wypada z Twojego dziennego harmonogramu. Dużo łatwiej jest więc skorzystać z gotowych posiłków, niż przygotowywać je samemu.

Ćwiczenia wspomagane zdrową dietą sportową

Pierwszym krokiem do formy na lato są oczywiście ćwiczenia i więcej ruchu. Czy wiesz, że samymi spacerami na świeżym powietrzu możesz poprawić swoją kondycję? I nie mówimy tu tylko o stanie fizycznym, również Twój mózg bardzo lubi tlen, więc poza Twoją sylwetką również Twoje samopoczucie bardzo na tym skorzysta. 

Każdy rodzaj aktywności warto wspierać zdrową żywnością, różnorodnymi, zbilansowanymi posiłkami. Dzięki nim masz energię do ćwiczeń, a dzięki ćwiczeniom – masz lepszy nastrój. Twój organizm zaczyna sam się motywować!

Kiedy zacząć ćwiczyć, żeby mieć formę na lato?

Uzyskanie dobrej formy zajmuje zwykle trochę czasu, wszystko też zależy od tego, jak definiujesz dobrą formę i w jakiej kondycji jesteś, gdy zaczynasz treningi. Jeśli prowadzisz w miarę zdrowy i aktywny tryb życia, dojście do dobrej formy nie powinno sprawić Ci problemu. Jeśli jednak prowadzisz siedzący tryb życia, a na przykład pandemia i lockdowny dodatkowo ograniczyły mocno Twoją aktywność – możesz potrzebować dłuższej chwili, żeby znów mieć dobrą kondycję. Dlatego nie warto czekać, warto zacząć już dziś dbać o formę.

Dieta, sport, catering – jak się uzupełniają?

Początki zawsze bywają bardzo trudne. W tym samym czasie przybywa Ci zajęć, wysiłku, a jednocześnie ubywa wolnego czasu, który możesz przeznaczać na odpoczynek. Catering sportowy, zwłaszcza na początku Twojej przygody z treningami, może być na wagę złota, bo pomoże Ci przetrwać pierwszy, najtrudniejszy okres. Na pewno będziesz mieć chwilę słabości, więc każde wsparcie się liczy. Pamiętaj o tym, że dobra forma nie przychodzi łatwo, ale efekty zostają na długo, a Twoje zdrowie na tym korzysta.

Zdjęcia

przykładowe posiłki naszych diet!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z darmowej konsultacji przed dietą

Skorzystaj