Blog

BLOG

Sprawdź najnowsze wpisy

Tarczyca-najważniejsza jednostka Naszego organizmu

W dzisiejszych czasach wiele słyszy się na temat chorób tarczycy. W gronie znajomych zapewne również znajdują się osoby, u których ten narząd nie funkcjonuje prawidłowo. Stworzono też wiele akcji informacyjnych oraz profilaktycznych jak wykryć choroby tarczycy i jak sobie z nimi radzić. A profilaktyka jest ważna!Bo już coraz młodsi pacjenci zgłaszają się do lekarza. Zanim

Co proponuje Wam FitPestka?

Zanim przejdziemy do opisu Naszej diety to zaczniemy od najważniejszej sprawy, bez której FitPestki by nie było. Nasz catering przygotowywany jest pod okiem dietetyka. Jest zgodny z najnowszymi wytycznymi Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego oraz ogólnymi normami żywieniowymi. Nasz dietetyk jest zawsze do Waszej dyspozycji w trakcie trwania diety. Uważamy, że jest to ważny i potrzebny aspekt.

Hashimoto- czy dieta jest ważna?

Choroba Hashimoto jest jedną z najbardziej poznanych chorób o podłożu autoimmunologicznym. Według badań cierpi na nią ok 14% populacji na świecie. Co jest przyczyną choroby? W tym schorzeniu układ immunologiczny atakuje własne komórki. Organizm produkuje przeciwciała przeciwko peroksydazie tarczycowej (anty-TPO) oraz przeciw tyreoglobulinie (anty- TG). W konsekwencji na tarczycy pojawiają się nacieki limfocytarne ,a komórki

Zespół metaboliczny- czy jesteś w grupie ryzyka?

Coraz częściej słyszy się o pojęciu „zespołu metabolicznego”. To bardzo dobrze, ponieważ większość osób nie zdaje sobie sprawy, że jest w grupie ryzyka. Co kryje się pod pojęciem zespołu metabolicznego? Jak z nazwy wynika nie jest to pojedyncza choroba, lecz zbiór chorób, których konsekwencje mogą prowadzić do cukrzycy typu II oraz poważnych chorób sercowo-naczyniowych. Aby

Nowości w FitPestce

Już niedługo w menu FitPestki zawita nowość– DIETA KETO Zgodnie z licznymi zapytaniami wychodzimy na przeciw Waszym oczekiwaniom i tworzymy dietę na bazie najlepszych produktów. Co oznacza hasło dieta ketogeniczna? To sposób odżywiania, w którym węglowodany w ciągu dnia są tak ograniczone by organizm czerpał energię z tłuszczy. Stąd hasło : JEDZ TŁUSZCZ BY SPALIĆ

Jak pomóc sobie w walce ze stanem zapalnym?

Jeżeli śledzicie Nasz profil oraz właśnie tę stronę to zapewne zapoznaliście się z ostatnim wpisem o przewlekłym stanie zapalnym. Jeżeli jesteś u Nas pierwszy raz to zapraszamy Cię do przeczytania poprzednich postów bloga. Dzięki temu czytając dzisiejszy post będzie wszystko bardziej dla Ciebie zrozumiałe. Jak już wiecie wiele czynników wpływa na wytworzenie stanu zapalnego. Są

Przewlekły stan zapalny w organizmie- co to oznacza?

Stan zapalny -co tak naprawdę oznacza? Według definicji to odpowiedź układu immunologicznego na czynnik uszkadzający. Mogą to być bakterie, wirusy, grzyby, urazy mechaniczne czy uszkodzenie przez środki chemiczne. W reakcji zapalnej uczestniczą komórki układu immunologicznego, których celem jest unieczynnienie negatywnego czynnika oraz odbudowa uszkodzonych tkanek. Wyróżniamy stan zapalny ostry oraz stan zapalny przewlekły. Na dolegliwości

Co to jest ładunek glikemiczny?

W ostatnim artykule wytłumaczyliśmy co to jest indeks glikemiczny. Jeżeli zapoznaliście się z tekstem to wiecie jak bardzo istotny jest dobór produktów i odpowiednich posiłków. Dzięki stabilizacji poziomu cukru we krwi nie mamy „wilczych” napadów głodu oraz spadków energii w ciągu dnia. Zespół Fit Pestki zachęca Was do analizowania tabel indeksu glikemicznego oraz przyjrzenia się

Co kryje się pod pojęciem indeksu glikemicznego?

Indeks glikemiczny, w skrócie IG przedstawia Nam na zasadzie liczb jak podniesie się poziom glukozy we krwi po 120 minutach od zjedzenia danego produktu.Wartość IG innych produktu porównywana jest z glukozą, której wartość wskaźnika jest równa 100 . Im większy wskaźnik IG tym szybciej poziom cukru wzrasta po posiłku. W normach żywieniowych produkty spożywcze zakwalifikowano

O programach żywieniowych

W układanych przez mnie programach żywieniowych nie znajdą państwo odżywek lub preparatów, które mają zastępować spożywanie dobrze zbilansowanych posiłków. 1.Programy żywieniowe nie są drastyczne, ponieważ najważniejsze jest Twoje zdrowie. 2. Dobry program żywieniowy to taki, który możemy stosować do końca życia. 3. Celem każdego programu żywieniowego jest; – pozbycie się złych nawyków żywieniowych, poprawa stanu